María Teresa Zandarín, estudiant del nostre departament, rep la Medalla Rocha

El Comitè de Direcció de l'ISRM va decidir concedir la Medalla Rocha 2012 a la Dra. María Teresa Zandarín per la seva Tesi Doctoral, desenvolupada i defensada al Departament d'Enginyeria del Terreny de la UPC. La tesi ("Thermo-hydro-mechanical Analysis of Joints. A Theoretical and Experimental Study") fou dirigida pels Professors Eduardo Alonso i Sebastià Olivella. La tesi va resultar guardonada per devant de vuit tesis doctorals que va rebre la Secretaria de l'ISRM per a optar a la Medalla Rocha 2012.

Antecedents de la Medalla Rocha

Al septembre de 1981, el Comitè de Direcció de l'ISRM decidí a la seva reunió de Tòquio concedir un premi anual per honorar la memòria del seu antic president, el Prof. Manuel Rocha. Aprofitant les bases establertes pel Prof. Müller, el Prof. Rocha organitzà el primer Congrés de l'ISRM i fou responsable de la transformació d'una col.laboració internacional amateur en una associació científica de caràcter internacional els objectius de la qual establiren les bases que han servit de guia i recolçament per l'activitat de l'ISRM durant tots aquests anys.
La Medalla Rocha serveix per estimular als joves investigadors en el camp de la mecànica de roques. El guardó consisteix en una medalla de bronze i un premi en metàl.lic, que un comitè escollit per aquest propòsit atorga cada any, des de 1982, a la tesi doctoral que es considera excepcional.
A més des del 2010, es poden atorgar premis a la segona plaça i a la tercera plaça (Proxime Accessit Certificates).

MÉS INFORMACIÓblank_page

darrera modificació: Novembre 2011