El Prof. Eduardo Alonso pronuncia la Primera Heim Lecture a Banff (Canadà)

La Conferència és una iniciativa del "Joint Technical Committee 1", que és un comitè científic creat per les tres societats principals en el camp de la Geotècnia: ISSMGE (International Society of Soil Mechanics and Geotechnical Engineering), ISRM (International Society of Rock Mechanics) i IAEG (International Association of Engineering Geology).

Descripció

El Comitè Científic JTC1 sobre “Talussos naturals i esllavissaments” ha instaurat una Conferència Internacional en honor a Albert Heim, que es celebrarà cada 4 anys durant el Simposi Internacional d'Esllavissaments.
Segons les paraules del comitè:

La persona encarregada de pronunciar la Heim Lecture ha de ser un investigador o professional en actiu amb gran experiència en el camp dels esllavissaments i/o fenòmens relacionats. Haurà de ser un bon comunicador capaç d'il.lustrar idees avançades que es considerin noves en el moment de la conferència i que posi de manifest la vitalitat i força d'aquest camp d'estudi. El futur conferenciant haurà de comptar amb un currículum en el camp de la Mecànica de Sòls, Mecànica de Roques i Enginyeria Geològica i ser capaç de comunicar-se a nivell tècnic amb investigadors i professionals pertanyents a altres camps.

El JTC1 va escollir al Professor Eduardo Alonso de la Universitat Politècnica de Catalunya per a ser la primera persona en pronunciar la Heim Lecture. La conferència va tenir lloc a Banff (Canadà) el 4 de juny del 2012, durant el XI Simposi Internacional d'Esllavissaments, sota el títol:

"Deformation analysis of landslides. Progressive failure, thermal interactions and rate effects"

darrera modificació: Juny 2012